الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

با قابلیت های شگفت انگیز گوگل بیشتر آشنا شوید

شاید شما هم مثل خود من از گوگل برای جست و جوی فایلهای مورد نیاز از جمله ترجمه متون, Gmail,عکس, مطلب , بازی ,خبر و … استفاده میکنید اما گوگل دارای قابلیت های فراوانی برای استفاده کنندگان از این موتور جست و جو است که ما در این مطلب شما را با این قابلیتها که شاید برای استفاده از این قابلیتها به سایتهای دیگر رجوع میکردید اشنا میکنیم.

 


خیلی جالب هستند این ترفند ها

که همشون در ادامه ی مطلب میباشند

از قابلیتهای سرگرم کننده و جذاب گوگل میتوانیم به جست و جوی عبارات زیر اشاره کرد :

- جاذبه گوگلی: جستجو کنید Google gravity و سایت جست و جو شده اول را بازکنید و بعد از لودشدن کامل صفحه, موس خود را تکان دهید.

۲- گوگل اریب می‌شود: جستجو کنید: Askew

3- بزرگ شدن فونت گوگل: جستجو کنید: Epic Google

4- کوچک شدن گوگل: جستجو کنید: Weenie Google

5- هک شدن گوگل: جستجو کنید: Google Hacker

6- کاری کنید که گوگل برایتان پشتک وارو بزند: با جستجو کنید do a barrel roll

7. بارش برف در  گوگل که مورد علاقه خودمه : let it snow

 

ماشین حساب :

بله ماشین حساب شما میتوانید از گوگل به عنوان یک ماشین حساب استفاده کنید. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد نمایید تا گوگل پاسخ آن را به شما نمایش دهد. پس از نمایش پاسخ گوگل یک ماشین حساب کلیدی را به نشان میدهد که موارد پیشرفته ای در آن قرار دارد. از این پس میتوانید به جای استفاده از برنامه های محاسبه گر بر روی گوشی و یا رایانه خود از این سرویس گوگل استفاده کنید.

یافتن Ip شما :

شاید برای بدست آوردن IP تاحالا مشکلات فراوانی و نرم افزارهای فراوانی را انتحان کرده اید ولی راه دور نروید گوگل اینجاست. برای این کار لازم است تا عبارت what is my ip را در نوار جستجو تایپ نمایید و سپس IP شما به نمایش در خواهد آمد بسیار اسان و سریع بدون برنامه و هزینه ای.

مبدل واحد :

گوگل هم چنین میتواند یک واحد را به واحد دیگر تبدیل نماید. برای انجام این کار کافی است عبارت X unit to unit را جستجو نمایید که حرف X نشانگر مقدار مورد نظر و unit اول و دوم برای مشخص کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. برای مثال وقتی عبارت degrees f to c را تایپ کنید گوگل برای شما تبدیل واحد را از سانتی گراد به فارنهایت انجام میدهد. همانند ماشین حساب مبدل واحد نیز پس از نمایش به صورت پیشرفته در خواهد آمد.

تبدیل ارز:

از دیگر قابلیتهای گوگل تبدیل ارزهای کشورهای مختلف به همدیگر است که کافیست ارز اول را نوشته بعد کلمه to را نوشته و ارزی که میخواهید به ان تبدیل شود را بنویسید مانند عبارت usd to cad واحد دلار آمریکا به دلار کانادا تبدیل میشود. هم چنین اگر قصد دارید مقدار مشخصی را بدست آورید باید قبل از نوشتن مقادیر عدد مورد نظر را وارد نمایید.

طلوع و غروب خورشید:

در این قابلیت گوگل فقط کافیست شما قبل از نوشتن شهرتان کلمه های sunrise یا sunset را بنویسید تا هنگام طلوع یا غروب افتاب برای شما به نمایش دراید.

آب و هوا:

گوگل میتواند آب و هوای یک منطقه خاص را در زمان کنونی و یا چند روز آینده نمایش دهد. البته اگر مکان خود را مشخص نکنید گوگل به صورت خودکار مکان شما را شناسایی و آب و هوای آنجا را نمایش میدهد. کافیست کلمه Weather را قبل از شهر خود بنویسید.

رهگیری بسته های پستی:

اگر قصد دارید که یک بسته ی ارسال شده توسط سرویس های خدمات پستی را ردیابی نمایید میتوانید شماره سریال آن را در قسمت جستجو بنویسید. این قابلیت گوگل در حال حاضر برای سرویس هایی مثل UPS و Fedex کاربرد دارد. پس از جستجو لینک مربوط به بسته برای شما به نمایش در خواهد آمد.

زمان:

با تایپ کردن عبارت time زمان کنونی را برای یک محل خاص مشاهده نمایید. اگر فقط عبارت time را جستجو کنید گوگل محل شما را شناسایی خواهد کرد و زمان کنونی در مکان شما را به نمایش در میاورد.

اطلاعات پرواز:

برای مشاهده اطلاعات مربوط به یک پرواز میتوانید نام شرکت هواپیمایی و شماره پرواز را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آن پرواز نمایش داده شود.

جدول پرواز:

یک قابلیت دیگر که میتوانید پرواز های موجود میان دو شهر را بررسی نمایید. باید عبارتی همانند flights from city to city را تایپ کنید تا گوگل پرواز های موجود برای آن مسیر را به همراه اطلاعات دیگر برای شما نمایش دهد. هم چنین میتوانید زمان خاصی را نیز برای یک پرواز در نظر بگیرید.

لغت نامه:

گوگل در خود یک دیکشنری را نیز جاسازی کرده است. البته منظور ما سرویس Google Translate نیست و این قابلیت به صورت یک لغت نامه واقعی عمل میکند. کلمه Define را بنویسید و سپس لغت مورد نظر را وارد نمایید. گوگل به شما معنی آن کلمه را نمایش میدهد و هم چنین قابلیت های دیگری مثل تلفظ کلمه نیز در اختیار قرار میگیرد.

جدول اکران فیلم ها:

اگر دوست دراید برای یک تماشای فیلم خوب و مورد پسند خود به سینما بروید ولی اطلاعی از فیلم اکران شده در نزدیکنرن سینما به منزل یا محل کار خود را ندارید کافی است کد پستی خود را وارد کنید تا زمان پخش فیلمها با ژانر و دیگر جزییات برای شما نمایان شود.

آمار:

بله آمار گیری کاری سخت و دقیق است ولی گوگل اینکار را نیز برای شما انجام داده است و اخرین امارهای مورد نیاز شما را در خود جای داده است مانند بیکاری, جمعیت یک منطقه و… که این امار برای شما به شکل نموداری به نمایش درخواهد آمد.

اطلاعات بورس:

با جستجوی عبارت مخفف یا نماد یک واحد بورس در گوگل میتوان اطلاعات و قیمت های مربوط به آن را به همراه نمودار ها مشاهده کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر

یا میخواهید لاغر شوید؟
آیا میخواهید چاق شوید؟
آیا میخواهید در رژیم های گروهی شرکت کنید؟
به دنبال زیباتر شدن هستید؟
آیا نیاز به روانشناس و مشاوره ی رایگان دارید؟

مسابقات کاهش و افزایش وزن
پوست و زیبایی
انواع روش های رژیم
انواع حرکات ورزشی

فضایی صمیمی برای همه ی کسانیکه به تناسب اندام و زیبایی می اندیشند
شما را به دنیایی سرشار از زیبایی و سلامتی دعوت میکنیم: زیبـــاتن zibatan.ir
همچنین در صورت امکان ما را با نام "انجمن تناسب اندام و زیبایی" لینک فرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد