الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

راه حل مشکل کسانی که با زیرنویس های با قالب Srt مشکل دارن

روش اول: (دائمی)

برای حل این مشکلت در Windows 7 به مسیر زیر برو:
Start -> Control Panel -> Region and Language -> Administrative -> Change System Local

و اون رو به Persian تغییرش بده و بعدش Restart بکن و بعدش تمامی زیرنویس های فارسی رو اگر اسم زیرنویس با اسم فایل تصویری یکی باشه بدون مشکل نشون میده مثلاً:

Fringe.S03E01.HDTV.XviD-2HD.avi
Fringe.S03E01.HDTV.XviD-2HD.srt


برای Windows XP هم مسیر به صورت زیر است:

Start -> Control Panel -> Region and Language -> Advanced -> Change System Local

و اون رو به Farsi تغییرش بده و بعدش Restart بکن.




روش دوم:
زیرنویس رو با Notepad باز کرده و سپس از روی گزینه ی File گزینه ی …Save as رو انتخاب کنید و دوباره زیرنویس رو با پسوند srt. ولی ایندفعه توی گزینه ی Encoding بجای گزینه ANSI گزینه UTF-8 یا Unicode رو انتخاب کنید.




روش سوم:
در نرم افزار Kmplayer به مسیر زیر بروید:
Option -> Preferences -> Subtitle Processing -> Font Style

و در قسمت Charset گزینه Arabic رو انتخاب کنید.

آشنایی با انواع کیفیت فیلم (ریلیز)،انواع قالب ها،انواع فرمت های




آشنایی با انواع کیفیت فیلم (ریلیز)
CAM
این نوع فیلم‌ها معمولا توسط یک دوربین ویدیویی دیجیتال در سالن سینماهای آمریکا ضبط می‌شوند. گاهی از یک سه پایه برای ثابت کردن دوربین در محل استفاده می‌شود، ولی اکثرا استفاده از سه پایه ممکن نیست و در طول فیلم لرزش دوربین کاملا احساس می‌شود. حتی بعضی اوقات محل نشستن فرد فیلمبردار ثابت نیست و قسمت‌هایی از فیلم از زوایای دیگر فیلمبرداری می‌گردد! این فیلم‌ها معمولا Crop شده‌اند و هنگامی که نوشته‌ای روی پرده نمایش داده شود، این حالت مشخص می‌گردد (مثلا نیمی از نوشته دیده نمی‌شود). صدا از طریق میکروفون خود دوربین ضبط می‌شود و خصوصا در فیلم‌های کمدی، صدای خنده تماشاگران شنیده می‌شود. عمدتا کیفیت صدا و تصویر این ریلیز بسیار پایین است ولی گاهی در صورت خالی بودن سالن سینما، صدای مفهوم‌تری ضبط می‌گردد. این ریلیز معمولا یک یا دو روز پس از اکران فیلم بر روی شبکه قرار می‌گیرد.
TeleSync یا TS
این نوع ریلیز از لحاظ کیفیت تصویر تقریبا شبیه CAM بوده ولی صدای آن از یک منبع خارجی ضبط شده است (این منبع معمولا Jack خروجی هدفون در صندلی مخصوص افراد با شنوایی ضعیف در سینماهاست). در صورت ضبط مستقیم صدا توسط دوربین به دلیل وجود نویز زیاد در محیط، کیفیت نهایی قابل قبول نخواهد بود. اکثر اوقات این ریلیز در یک سالن خالی سینما یا از پنجره اتاقک آپاراتچی سینما و به وسیله دوربین‌های حرفه‌ای‌تر گرفته می‌شود، در نتیجه کیفیت تصویر اندکی بهبود می‌یابد. دقت کنید که خیلی از لینک‌هایی که در نام آنها TS دیده می‌شود، در حقیقت CAM هستند و تنها عنوانشان عوض شده است پس در صورت وجود Sample برای فیلم، قبل از دانلود کامل حتما نمونه را چک کنید.
TeleCine یا TC
یک دستگاه «تله سینه» از روی نوار Positive فیلم (همان نوار آپارات در سینما) یک نسخه دیجیتالی ایجاد می‌کند. از لحاظ تئوری کیفیت صدا و تصویر این ریلیز باید خوب باشد، ولی بسته به نوع دستگاه TeleCine و مهارت فردی که با دستگاه کار می‌کند، عموما کیفیت‌ها نوسان دارد. در این نوع ریلیز، نسبت طول به عرض (Aspect Ratio) کاملا صحیح است (و فیلم کشیده شده یا Crop شده نیست). مخفف TC را نباید با TimeCode اشتباه کرد. TimeCode شمارش‌گر زمانی است که در گوشه بعضی فیلم‌ها دیده می‌شود.
Screener یا SCR
معمولا پیش از اکران عمومی فیلم‌ها، نسخه‌ای از فیلم بر روی نوار VHS به فروشگاه‌های ویدیویی و یا مراکز فرهنگی جهت کارهای تبلیغاتی و یا بررسی و نقد فیلم فرستاده می‌شود. نسبت ابعادی (Aspect Ration) این فیلم‌ها همواره 4:3 است (به صورت تمام صفحه). یکی از مشکلات این نوع ریلیز پیغام هشداری است که بر روی این فیلم‌ها درج می‌گردد. این پیغام حاوی اطلاعات کپی رایت فیلم و پیگیری کپی‌برداری غیرقانونی از فیلم است. این پیغام معمولا در فواصل زمانی مشخص و برای چند ثانیه به نمایش در می‌آید (در مواردی در کل زمان فیلم نیز وجود دارد). بسته به کیفیت و کارآیی ابزارآلات استفاده شده برای تهیه نسخه SCR، فیلم ممکن است کیفیت خیلی خوب (کپی از نسخه Master) و یا کیفیت بسیار ضعیف داشته باشد. این فیلم‌ها عموما به صورت VCD یا حداکثر SVCD در آمده و روی شبکه قرار می‌گیرند.
DVD-Screener یا DVDSCR
این ریلیز ویژگی‌هایی شبیه Screener دارد اما نکته این است که در دو سه سال اخیر، نسخه‌های پیش‌نمایش به صورت DVD (ولی یک DVD بدون اضافات و پشت‌صحنه‌ها و...) ارایه می‌شوند. در این نوع نیز اکثرا پیغام Ticker یا همان هشداردهنده کپی‌رایت وجود دارد. DVDSCRها اکثرا به صورت SVCD یا Xvid و DivX تبدیل شده و سپس روی شبکه قرار می‌گیرند.
DVD-Rip

یک کپی از نسخه DVD نهایی است که به بازار ارائه شده است. این ریلیز معمولا با اندکی فاصله از پایان اکران فیلم در سینماها، در اینترنت پخش می‌گردد. اکثر DVD-Ripها به صورت DivX یا Xvid تبدیل و ارایه می‌گردند.


بقیه در ادامه ی مطلب↓

ادامه مطلب ...

روش ادامه دانلود در idm بعد از تعویض ویندوز

شاید پیش اومده باشه که در میان دانلود فایل‌های حجیم مجبور به تعویض ویندوز باشین و یا این‌که می‌خواین ادامه‌ی دانلود رو تو یه کامپیوتر دیگه انجام بدین.


این ترفند به شما این امکان رو میده که دانلود فایل‌هایی رو که در ویندوز قبل (یا کامپیوتر دیگه) ناتموم مونده، تو سیستم جدید ادامه بدین.


اعمال زیر را قبل از نصب ویندوز جدید انجام بدین:


ادامه مطلب ...

داستان کوتاه

جوانی با چاقو وارد مسجد شد و گفت : بین شما کسی هست که مسلمان باشد !!!!؟

همه با ترس و تعجب به هم نگاه کردند و سکوت در مسجد حکم فرما شد !

بالاخره پیرمردی با ریش سفید از جا برخواست و گفت : آری من مسلمانم جوان به پیرمرد نگاهی *کرد *
و گفت با من بیا

پیرمرد بدنبال جوان براه افتاد و با هم چند قدمی از مسجد دور شدند،جوان با اشاره به گله گوسفندان به

پیرمرد گفت که میخواهد تمام آنها را قربانی کند و بین فقرا پخش کند و به کمک او احتیاج دارد !

پیرمرد و جوان مشغول قربانی کردن گوسفندان شدند و پس از مدتی پیرمرد خسته شد و به جوان گفت

که به مسجد بازگردد و شخص دیگری را نیز برای کمک با خود بیاورد !

جوان با چاقوی خون آلود به مسجد بازگشت و باز پرسید : آیا مسلمان دیگری هم در بین شما هست ؟!!

افراد حاضر در مسجد یا دیدن چاقوی خونی وحشت زده همه نگاهشان را به پیش نماز مسجد دوختند !!

پیش نماز رو به جمعیت کرد و گفت : ای نامسلمانان ! چرا به من نگاه میکنید !!! به عیسی مسیح قسم

که با چند رکعت نماز خواندن کسی مسلمان نمیشود