الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

باز هم امکان جدیدی از جی میل: رمز نگاری روی نامه ها

آیا شما نیز از آن دسته ‌کاربرانی هستید که در این دنیای جدید، به دنبال آن هستید که بیشترین امنیت را در ارتباطات خود ایجاد کنید؟ آیا نمی‌خواهید حتی به این بیندیشید که ایمیل‌های شما توسط فرد یا افرادی دزدیده و خوانده شود؟ شما تنها نیستید. بسیاری از ما این روز‌ها از ایمیل برای فرستادن اسناد و اطلاعات حساس همچون رمزهای عابر بانک و تصاویر شخصی و مانند آن استفاده می‌کنیم. پس بیایید ایمیل‌هایمان را رمز‌گذاری کنیم.

به گزارش «تابناک»، این روز‌ها امنیت و حوزه خصوصی در دنیای جدید ارتباطات، کالایی گرانبهاست، به ویژه در جایی که شرکت‌های بزرگ ارتباطات، شما را به شدت زیر نظر دارند و NSA حتی در اتاق آنجلا مرکل از وی جاسوسی می‌کند! در نتیجه اگر به دنبال کمی امنیت می‌گردید، نباید SecureGmail را از دست بدهید.

این ابزار یکی از الحاقات (Extension) گوگل کروم است که با نصب آن ‌خواهید توانست ‌ایمیل‌هایی را که با جی‌میل فرستاده می‌شود‌، مطمئن رمز‌گذاری کنید. در واقع این افزونه، ایمیل‌های شما را با ‌یک رمز عبور، کد‌گذاری می‌کند که کاربر مقصد برای خواندن آن باید این رمز را ‌داشته باشد.

وقتی این افزونه را از App Store گوگل ‌روی کروم نصب کنید‌ و وارد جی میل خود شوید، نخستین تغییری که می‌بینید، این است که در کنار دکمه COMPOSE یک دکمه کوچک با تصویر یک قفل ‌روی آن قرار گرفته ‌که مخصوص فرستادن ایمیل‌های رمزگذاری و کد شده است:

.

.

.

  ادامه مطلب ...