الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو تویلت و ادکلن چیست ؟

فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو تویلت و ادکلن چیست ؟

فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای مختلف است. بدیهی است هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد، ماندگاری اش بیشتر خواهد بود.

غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین 40-15% خالصترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر است.

و بعد از آن به ترتیب، Eau de Perfume با غلظتی در حدود 15-7% رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.

ادو تویلت (Eau de Toilette) در حدود 6-1% غلظت داشته بوی ملایمی دارد که ماندگاریاش متوسط است.

و آخر از همه ادکلن (Eau de Cologne) است که در واقع همان ادو تویلت (Eau de Toilette) است، بویی ملایم دارد و ماندگاری اش نیز به همان اندازه است.

در After Shave های مخصوص آقایان کمترین مقدار عصاره روغنی بکار می رود به همین دلیل دوام بویش از بقیه کم تر است.


  

حتما برایتان پیش آمده است که شیشه ی ادکلن یا چیزی شبیه به آن را بدقت نگاه کرده باشید و کلماتی مانند ادتوالت یا ادپرفوم را یافته باشید و این سوال در ذهنتان ایجاد شده که این ها با هم چه فرقی دارند . در اینجا به همه ی این ها می پردازیم .  گاهی اوقات انتخاب یک نوع ماده ی معطر میتواند حسابی گیج کننده باشد . نخست مهم است که تفاوت بین انواع مختلف این مواد و مشتقات آن ها را به خوبی بشناسیم و اینکه چه تعاملی با پوست ایجاد میکند ، بهتر است همه ی این ها را قبل از اینکه یکی از انوع عطر را انتخاب کنید بدانید . یکی از مهمترین تفاوت ها ، تفاوت در این مواد معطر در میزان غلظت اسانس آنهاست

به ترتیب از بالاترین غلظت به پایین ترین :

عطر – Perfume
ادپرفیوم – Eau de Parfum
ادتویلت – Eau de Toilette
ادکلون –Eau de Cologne

تفاوت بین اودتویلت و اودپرفیوم – Eau de Parfum & Eau de Toilette

ادامه متن در :

مواد معطر به طور کلاسیک ترکیبی از نبض های اولیه ، ثانوی ، و پایانی ، است که در گذر زمان استشمام می شود . به طوریکه نبض اولیه (Top notes) اولین رایحه ای است که به استشمام مییرسد . بعد از آن نبض ٍثانوی (Heart notes) رایحه ای است که به مشام مییرسد و به همین ترتیب (Base notes) یا همان ضربان پایانی .

گفتنی است که بعضی مواد معطر به نبض اولیه یا ثانوی یا پایانی معروف هستند برای مثال :

-    مرکبات و زنجبیل ( نبض اولیه ) Top notes
–    گل سنبل و گل رز ( نبض ثانوی ) Heart notes
–    مشک یا نافه ( نبض پایانی ) Base notes

عطر یا همان Perfume ، بسیار جالب است که نبض های اولیه ، ثانوی ، و پایانی را همه را با هم دارد به طوریکه بسیار سریع این دوره ها فشرده و گاهی دچار امتزاج می شود و بر بوی تولید شده تاثیر مستقیم میگذارد یعنی، چون سه دوره ی نبض غالب است پس بویی که مشام میرسد تند و در سه دوره متفاوت است . اما در Eau de Parfum ادپرفیوم دچار امتزاج نمی شود به طوری که بعد از به پایان رسیدن نبض اولیه ، آنگاه نبض ٍثانوی به مشام می رسد ، و برخلاف آن در Eau de Toilette ادتویلت نبض اولیه غالب است و رایحه ابتدا به مشام میرسد همچنین بسیار نشاط آور است و زود هم میپرد . با تعابیر بالا پرفیوم در هر سه دسته ، ادپرفیوم در دو دسته ، و اد تویلت در یک دسته از نبض ها قرار می گیرد .

تفاوت بین اودتویلت و اودپرفیوم – Eau de Parfum & Eau de Toilette

عطر  Perfume ها بسیار گران هستند علت آن هم غلظت اسانس بالای 40 %  آن است . این بدان معنی است که رایحه برای مدت طولانی پخش می شود و مقدار بسیار کمی از استعمال آن کافیست ، به همین سبب در حجم های کوچک تر فروخته می شوند .
ادپرفیوم  Eau de Parfum  شامل 15 % غلظت می باشد . میتوان گفت که ادپرفیوم مقداری از ادتویلت سنگین تر و ماندگار تر است . ادپرفیوم همچنین اغلب بر روی مو و لباس استعمال می شود . با این حال باید مراقب باشید که روی لباس های جذب کننده ی نازک استفاده نکنید چون به علت حالت روغنی شان ممکن است ایجاد لکه کنند .
در ادتویلت Eau de Toilette غلظت عطر تا 10%  است ، که سبک تر و ملایم می باشد همچنین برای مناطقی با آب و هوای گرم مناسب تر است با این حال ادتویلت سریع تر از ادپرفیوم میپرد . میتوان گفت ادپرفیوم جذاب تر هستند و برای مهمانی ها مناسب ترند اما ادتویلت برای استفاده ی روزمره و مکان های عمومی مثل محل کار ، اتوبوس ، تاکسی ، کتابخانه و دانشگاه چون بوی تندی ندارند و زننده نیستند .
به طبع ادپرفیوم از ادتویلت گران تر است چون از میزان غلظت اسانس عطر بیشتری برخوردار  است ، با اینکه سرعت استفاده ی از ادتویلت بیشتر است بدین معنا که زود تر از ادپرفیوم مصرف می شود با این وجود هردو در سایز حجم متوسط به یک اندازه فروخته می شود .
و سر آخر ادکلن را معرفی می کنیم ، ادکلن Eau de Cologne  تا 7% غلظت عطر را در خود دارد و در هواهای بسیار گرم بسیار خوشبو و دل انگیز است . و به علت پریدن سریع بوی ادلکن باید مکررا از آن استفاده کرد . ادکلن ارزانترین عطر است که توسط کمپانی های مختلف و متنوع بسیاری عرضه می شود .

نظرات 2 + ارسال نظر
شهاب 1393/12/29 ساعت 08:13 ب.ظ http://twelfh-imam.blogfa.com

سلام عزیز عیدت مبارک به وبلاگ منم سر بزن و نظرت و راجع به تبادل لینک بگو http://twelfh-imam.blogfa.com

web93 1393/12/29 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.web93.ir/

قالب های رایگان بلاگ اسکای پشتیبانی از تمامی ابزارک ها، قابلیت ها و امکانات جدید بلاگ اسکای با سرعت لود بالا . از امکانات جدید بلاگ اسکای لذت ببرید خمین الان .

http://www.web93.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد