الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

معما

سه نفر وارد رستوران میشوند و هر کدم به میزان 1000 غذا میل میکنند انها پس از مصرف غذا جمعا 3000 (نفری 1000) پرداخت کرده و از رستوران خارج میشود پس از مدتی صاحب رستوران باز میگردد و شرح ماجرا را از شگرد خود میپرسد و متوجه میشود شاگردش 500 تومان اضافی از اون 3 نفر گرفته است پس او را مامور به بازگرداندن مبلغ اضافی به انها میشود شگرد 200 تومن را برای خودش برداشته و به هر نفر از انه 100 تومان بازمیگرداند پس با این حساب هر یک از ان 3 نفر 900 تومان پردا خت کرده که مجموعا میشود 2700 تومن 200 هم شگرد برای خودش برداشته بود که جمعا میشود 2900 تومن .

خوب 100تومن باقی مانده کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟



هرکی تونست جواب بده براش جایزه دارم

مطمئم که نمیتونین جواب بدین

اما خُب زورتون رو بزنین ببینیم به کجا میرسین :دی

بالاخره بعد از مدتی علت درس نخوندن دانشجویان کشف شد!!!

بالاخره بعد از مدتی علت درس نخوندن دانشجویان کشف شد!!!
1) در سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند

2) حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی برای یک فرد نرمال مشکل است 263 روز باقی میماند

3) در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا 122 روز میشود بنابراین 141 روز باقی میماند

4) اما سلامتی جسم و روح روزانه 1ساعت تفریح را می طلبد که جمعا 15 روز میشود پس 126 روز باقی میماند

5) طبیعتا 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود پس 96 روز باقی میماند

6) 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است.
چرا که انسان موجودی اجتماعیست این خود 15 روز است.پس 81 روز باقی میماند

7) روزهای امتحان 35 روز از سال را به خود اختصاص میدهند پس 46 روز باقی میماند

8) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند پس 16 روز باقی میماند

9) در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید پس 6روز باقی میماند

10) در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود پس 3 روز باقی میماند

11) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرد پس 1 روز باقی میماند

12) 1 روز باقی مانده همان روز تولد شماست چگونه میتوان در آن روز درس خواند؟

نتیجه اخلاقی: یک دانشجوی نرمال نمی تواند درس بخواند





گوگل هم اکنون انواع نمودارها را رسم میکند

آیا شما روزهایی را به خاطر می آورید که موتور جستجوی گوگل فقط برای جستجوی کلمات و یا اصطلاحات برروی وب استفاده میشد و هیچگونه کارایی دیگری نداشت ؟ بعد از آن گوگل روز به روز سرویسها و امکاناتی را به موتور جستجوی خود اضافه کرد تا کمک بیشتری به افراد در زمینه های مختلف کرده باشد . گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را به امکانات خود اضافه کرده و آن قابلیت رسم نمودار است . با این ویژگی دیگر شما نیازی به ماشین حساب های گرافیکی برای رسم نمودار ندارید بلکه فقط کافیست از گوگل استفاده کنید !



یکی از نکات خوب این ویژگی این است که نمودار توابع مختلف در رنگهای مختلف رسم میشود و این باعث میشود که کاربر در هنگام دیدن نمودارها گیج نشود . همچنین کاربر قابلیت بزرگنمایی برروی نمودار و حتی تنظیم مقیاس ها را دارد . این ویژگی طیف گسترده ای از توابع مختلف را شامل میشود .این مثال را ببینید تا بیشتر با این ویژگی جدید آشنا شوید . البته این ویژگی ظاهرا فقط در مرورگرهای مدرن و به روز قابل دسترسی است .


https://www.google.com/search?ie=UTF-8&q=sin%28x%29

کلمات مشترک زبان انگلیسی و فارسی – طنز

کلمات مشترک زبان انگلیسی و فارسی – طنز

Keyboard
چه کسی برنده شد؟

Communication Board
کامیون کی شن ها رو برد؟

Morphine
باید بیشتر فین کنی.

MissCall
دختر نا بالغ را گویند.

Freezer
حرف مفت

Suspicious
به لهجه اصفهانی: ساس از بقیه ی حشرات جلو تر است.

Johnny Depp
قاتل افسرده

Acer
ای آقا!

Welcome
دهن لق

Manual
من و بقیه

Accessible
عکس سیبیل

Refer
فر کردن مجدد مو

See you later
لات تر به نظر میای!

Good Setting
آن سه چیزِ نیک را گویند: گفتار نیک – کردار نیک -پندار نیک.

Piece of a man who owns a locker
مرتیکه لاکردار!

Above Border
فرامرز

Insecure
این سه نابینا

Business
اشاره به بوزینه در گویش اصفهانى.

Legendary
ادارهٔ محافظت از لجن و کثافات شهری

Subsystem
صاحب دستگاه

Velocity
شهری که مردم آن از هر موقعیتی برای ولو شدن استفاده می‌‌کنند

Comfortable
بفرمایید سر میز

Long time no see
دارم لونگ می‌‌پیچم، نگاه نکن!

Cambridge
شهری که تعداد پلهایش انگشت شمار است.

Categorize
نوعی غذای شمالی که با برنج و گوشت گراز طبخ می‌‌شود.

Jesus
در اصفهان به بچه گویند که دست به چیز داغ نزند.

Hairkul
آنکه روی شانه‌‌هایش مو دارد

Watergate
دروازه دولاب

UNESCO
یونس کجاست؟

Finland
سرزمینی که مردمانش مشکل گرفتگی بینی‌ دارند

Damn You All
دم همتون گرم

Latino
لات بازی ممنوع

Godzilla
خدای استفاده کردن از مرورگر موزیلا

Savage Blog
ساوجبلاغ

Betamethasone

منطقه اى در معرض بتا و از این دست امواج

دو ویژگی جالب Gmail که شاید ندانید!

دو ویژگی جالب Gmail که شاید ندانید!

Gmail را دیگر همه می‌شناسند. سرویس پست الکترونیکی شرکت گوگل با فضای بزرگ و امکانات بی‌نظیر و امنیت مثال‌زدنی. شاید باور نکنید اما حتی کسانی که از جیمیل استفاده نمی‌کنند هم به نوعی مدیون جیمیل هستند چون اولین شرکتی بود که سنت ارائه فضای میزبانی با حجم بالا به صورت رایگان به کاربران را بنا نهاد. فضایی که با یک گیگابایت شروع شد و امروز به بیش از هفت گیگابایت رسیده است. این اقدام جیمیل بود که باعث شد شرکتهای رقیب مجبور به دست و دلبازی بیشتر شوند و آنها هم فضای میزبانی را زیاد کنند. نمی‌دانم آن روزها را یادتان هست که Yahoo mail به هر مشترک تنها ۴ مگابایت فضای رایگان می‌داد؟! شاید اگر جیمیل نبود مدیران یاهو هنوز هم به ارائه بیشتر از ۴ مگابایت رضایت نداده بودند!
گذریم! امروز می‌خواهم دو ویژگی جالب آدرسهای پست الکترونیکی جیمیل را معرفی کنم. ویژگی‌هایی که جدید نیست اما شاید شما تا به امروز نمی‌دانستید:
۱- بی‌اثر بودن کاراکتر نقطه (.) در آدرس :
اجازه بدهید به جای توضیح با مثالی این ویژگی را شرح دهم. فرض کنید آدرس yourname@gmail.comمتعلق به شما باشد. در این صورت آدرس your.name@gmail.com هم متعلق به شماست! اگر هنوز متوجه نشده‌اید که جریان چیست به کاراکتر نقطه (.) بین دو کلمه Your و name در آدرس دوم دقت کنید! یعنی کاراکتر نقطه در هر جای آدرس قبل از کاراکتر @ اثری در هویت و ماهیت آن ایمیل نمی‌گذارد. شما می‌توانید بین حروف بخش اول آدرس ایمیلتان هر جا که خواستید نقطه بگذراید و باز هم آن ایمیل متعلق به شماست و تمام ایمیلهای ارسالی به آن آدرس باز هم به صندوق پستی شما ختم خواهند شد. البته تعداد نقطه‌ها می‌تواند بیشتر از یک عدد باشد. به عنوان مثال این آدرس هم متغلق به شماست : y.o.u.r.n.a.m.e@gmail.com
2- اضافه کردن عبارت دلخواه به انتهای بخش اول آدرس با استفاده از کاراکتر مثبت (+) :
مجددا در قالب یک مثال این ویژگی را شرح می‌دهم. دوباره فرض کنید yourname@gmail.com آدرس شما باشد. در این صورت
هم آدرس شماست. به این معنا که با اضافه کردن کارکتر + در انتهای بخش اول آدرس در ادامه آن می‌توانید هر چه می‌خوهید بنویسید و این آدرس جدید باز هم ایمیل شماست و پیامهای ارسالی به این آدرس هم به صندوق شما خواهد آمد.
خبر خوب دیگر این است که شما می‌توانید ویژگی ۱ و ۲ را با هم ترکیب کنید و به صورت همزمان از آن استفاده کنید. یعنی در یک آدرس هم از کاراکتر نقطه بین حروف استفاده کنید و در همان آدرس با استفاده از ویژگی دوم و کاراکتر + یک عبارت به انتهای آدرس اضافه کنید.
اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که این ویژگی‌ها به چه دردی می‌خورند؟
راستش را بخواهید به خیلی دردها! فرض می‌کنیم شما آدم پرمشغله‌ای هستید و هر روز با تعداد زیادی ایمیل سر و کار دارید. مثلا یک استاد دانشگاه هستید که همزمان دو درس A و B را در دانشگاه تدریس می‌کنید و دانشجویانتان باید تکالیف خود را به آدرس شما بفرستند. در اینصورت شما می‌توانید به دانشجویان گروه اول بگویید که به جای فرستادن تکالیف به آدرس yourname@gmail.com آن را به آدرس yourname+Lesson.A@gmail.com و به دانشجویان گروه دوم هم بگویید که تکالیف خود را به آدرس
بفرستند. در اینصورت شما می‌توانید با تعریف کردن یک ***** ساده در جیمیل به جیمیلتان دستور بدهید که تمامی ایمیلهای ارسالی به این دو آدرس را با کلماتی که شما تعیین می‌کنید برچسب بزند و به عنوان ایمیل خوانده شده علامت گذاری کند. در اینصورت تا پایان ترم دیگر نیازی نیست نگران گم کردن ایمیل دانشجویانتان باشید چون گوگل با این ویژگی به سادگی آنها را دسته بندی کرده و شما با استفاده از برچسبها راحت می‌توانید تکالیف دانشجویان هر کلاس را به تفکیک با یک کلیک ببینید.
یا مثلا شما به سایتی مراجعه می‌کنید که برای ارائه خدمتی ایمیل شما را درخواست می‌کند اما از طرف دیگر شما دوست ندارید این سایت در آینده برای شما ایمیل بفرستد. می‌توانید به جای ایمیلتان آدرسی مثل
به آن سایت بدهید و با استفاده از *****ها به گوگل فرمان دهید هر ایمیلی که به آن آدرس ارسال می‌شود را بدون خوانده شدن پاک کند!

خمیازه کشیدن ...

در ۹۰درصد موارد خمیازه کشیدن به دنبال افت اکسیژن در بدن فرد رخ می دهد.

آیا خمیازه کشیدن به معنای خستگی و کسل بودن است؟ در ۹۰درصد موارد خمیازه کشیدن به دنبال افت اکسیژن در بدن فرد رخ می دهد. برای مثال بعد از مدتی نفس کشیدن بصورت مقطع و کوتاه، ناگهان شخص خمیازه کشیده و با این کار بدن او میزان اکسیژن مورد نیاز را دریافت می کند، پس در حقیقت خمیازه پاسخی به نیاز فرد به هوای بیشتر است، نه دلیلی بر خواب آلودگی.

در خمیازه چه بخش هایی از بدن موثرند؟

خمیازه یک بازتاب غیرارادی عصبی است که در آن، ابتدا بطور همزمان وارد کردن هوا به درون ریه ها و کشیده شدن پرده گوش رخ می دهد و به دنبال آن، بازدم اتفاق می افتد. در خمیازه، بخش های بسیاری از بدن به کار می افتند. اول، دهان شما باز می شود و فک پایین می آید و اجازه عبور هرچه بیشتر هوا را می دهد. سپس هنگامی که دم انجام می دهید، هوا درون ریه های تان را پر می کند، عضلات شکم تان شل می شود و عضله دیافراگم که بین قفسه سینه و شکم است، به پایین حرکت می کند. بعد از اینکه هوای تنفس شده ریه ها را پر کرد، مقداری از این هوا در هنگام بازدم از ریه ها خارج می شود.

دلایل خمیازه کشیدن

۱) هنگامی که میزان دی اکسیدکربن خون بالا می رود و اکسیژن آن کم می شود، با خمیازه کشیدن فرد اکسیژن بیشتری وارد بدن می کند. افزایش دی اکسیدکربن در خون، باعث خواب آلودگی می شود و حتی نوعی مسمومیت ایجاد می کند که انسان را به خوابیدن وا می دارد.

۲) خمیازه کشیدن راهی برای کنترل درجه حرارت مغز است. خمیازه، مغز شما را خنک می کند.

۳) خمیازه بخاطر تمایل به کشیدن عضلات بدن است.

۴) بی قراری و عصبی بودن هم بعنوان یک دلیل احتمالی خمیازه هستند.

۵) خمیازه کشیدن به افزایش هوشیاری فرد کمک می کند.

۶) خمیازه کشیدن ناشی از واسطه های شیمیایی عصبی در مغز است که بر عواطف، خلق و خو، اشتها و سایر پدیده های روانی اثر می گذارد. هر چه تعداد بیشتری از این ترکیبات در مغز فعال شوند، تعداد خمیازه ها افزایش می یابد.

مسری بودن خمیازه

بر اساس یک نظریه، خمیازه کشیدن مسری است. علت مسری بودن خمیازه، ممکن است به سلول های عصبی آینه ای (سلول های عصبی در قشر بخش پیشانی مغز) مربوط باشد.

اثرات مفید خمیازه

۱) خمیازه کشیدن برای درمان مشکل صوتی افراد در صحبت کردن، کاهش هیجان و گرفتگی گلو استفاده شده است.

۲) خمیازه کشیدن با قسمتی از مغز ارتباط دارد که مسئول رفتار اجتماعی و آگاهی انسان است. خمیازه کشیدن، این قسمت از مغز را تحریک می کند.

۳) خمیازه، عمل طبیعی بدن برای تحریک مغز و سرحال شدن است.

۴) خمیازه، مکانیزمی برای آگاه ماندن است که در ۲۰ هفته اول زندگی جنینی بوجود می آید.

۵) در نوزادان خمیازه، باعث تنظیم ساعت طبیعی بدن می شود.

۶) خمیازه باعث تنظیم فشار داخل و خارج گوش می شود. خمیازه راه سریعی برای باز شدن گرفتگی گوش در اثر تغییر فشار هواست.

۷) خمیازه به کنترل دما و متابولیسم بدن کمک می کند.

۸) خمیازه باعث کشیدگی ریه ها به سمت بیرون و اطراف بافت ها می شود. به این ترتیب مانع از افتادگی راه های هوایی بسیار باریک می شود. این موضوع می تواند علت خمیازه را که اغلب در موقع کم عمق شدن تنفس اتفاق می افتد توجیه کند.

۹) خمیازه باعث توزیع ماده ای شیمیایی به نام «سورفاکتانت» می شود. «سورفاکتانت» ماده ای چسبنده است که سطح کیسه های هوایی را پوشانده و باعث باز نگه داشتن آنها می شود. عملکرد و مقدار مناسب این ماده برای توانایی جنین در بیرون آمدن از رحم ضروری و حیاتی است. خمیازه باعث آمادگی جنین برای تنفس می شود.

۱۰) به دلیل اینکه خمیازه باعث کشیدگی ماهیچه ها و مفاصل و افزایش ضربان قلب می شود، ممکن است بعنوان عاملی برای افزایش هوشیاری فرد بخصوص بعد از استراحت کردن باشد. این نظریه می تواند توجیه کند که چرا ورزشکاران حرفه ای درست قبل از افزایش فعالیت، خمیازه می کشند.

خمیازه و بیماری

خمیازه کشیدن زیاد در بیماری هایی که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهند، مشاهده شده است. خمیازه کشیدن بیش از حد ممکن است در اثر تحریک بیش از حد عصبِ واگ که عروق را گشاد می کند، رخ دهد. بروز این وضعیت ممکن است به یک مشکل قلبی از جمله سکته قلبی و پارگی دیواره شریان آئورت اشاره داشته باشد.

خمیازه بیش از اندازه، در بین افراد مبتلا به فلج چندگانه، بیماری لوگریک (نوعی بیماری که باعث از بین رفتن سلول های عصبی مسئول حرکت ماهیچه ای می شود)، آسیب های ناشی از رادیولوژی و در بین افراد تحت درمان پارکینسون مشاهده شده است.

خمیازه، در موارد نادری می تواند نشانه ابتلا به سردرد میگرنی باشد. همچنین خمیازه در بین افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کمتر اتفاق می افتد.

خمیازه و ورزش

شروع ورزش بدون گرم کردن، به بدن فرصت تطبیق با تغییرات ایجاد شده در حالت تنفس و گشاد شدن رگ های خونی را نمی دهد. نرمش قبل از ورزش باعث می شود، فرد خمیازه بکشد. خمیازه کشیدن در شروع ورزش جای نگرانی ندارد.