الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

روشی دیگر برای فهمیدن اطلاعات سخت افزاری

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نسبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.

ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است . اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر. 

ترفندی برای فهمیدن مشخصات قطعات داخلی سیستم

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که در سیستم شما چه میگذرد و چه قطعاتی درون کیس کامپیوتر شما قرار دارند.

 

مثلا CPU سیستم شما از چه نوعی است ؟ میزان Ram و حافظه کارت گرافیک تان چقدر است ؟  و سوالات بسیار زیاد که به ذهن شما راجع به سیستم تان پیش میاید.

 

نرم افزارهایی وجود دارند که میتوانند مشخصات دقیق قطعات سیستم را به شما بدهند. ولی ما میخواهیم بدون هیچ گونه نرم افزار خاص و فقط از طریق ویندوز این اطلاعات را به دست بیاوریم.


از منوی استارت وارد Run شده و عبارت wmic را تایپ کنید.


حالا یک صفحه مشکی داس برای شما باز میشه چند لحظه صبر کنید تا نصب بشه.
سپس خط فرمان به صورت زیر در می آید :
<wmic:root\cli


حالا شما برای فهمیدن مشخصات و اسم و ... مادربورد کامپیوتر تان تایپ کنید :
Baseboard
مشخصات مادربورد شما و تمامی جزئیات آن به نمایش در می آید.


برای فهمیدن این که پردازنده سیستم شما چیه تایپ کنید :
Cpu
و مشخصات آن را ببینید


برای اینکه شما ببینید در این محیط چه چیزهای باید تایپ کنید و چه مشخصاتی به شما داده میشود تایپ کنید :
?/
حالا لیست تمامی دستورات برای شما نمایان میشود و شما میتوانید از آن استفاده کنید.

آموزش کامل استفاده از نرم افزار WinZip

برنامه وینزیپ، نرم افزاری است که که بشما امکان میدهد تا فایلهایتان را آرشیو نمائید یا آرشیوها را باز کرده و فایلها را از آن استخراج کنید. منظور از آرشیو یک فایل تک است که تعدادی از فایلها را بصورت یک مجموعه در کنار هم دارد. وقتی وینزیپ فایلها را کنار هم میگذارد، آنها را کمپرس یا فشرده هم میکند تا جای کمتری بگیرند. پس برای بایگانی فایلهای خود مثلا برروی سی دی میتوانید از آن استفاده کنید. برنامه وینزیپ رایگان نیست و برای مصرف آن باید پول پرداخت کنید.

برنامه WinZip یکی از مفیدترین برنامه های نوشته شده برای ویندوز است که به کاربران امکان میدهد تا بتوانند فایلهایشان را برای آرشیو یا بایگانی بمقدار بسیار زیاد کوچک کنند. به جرات میتوانم بگویم که هر کامپیوتر حاوی ویندوز به یک نمونه WinZip نیاز دارد.

هدف از آرشیو کردن فایلهای کامپیوتری میتواند گرفتن بک آپ، انتقال فایل به کامپیوتری جدید و یا ذخیره فایل در جایی امن بدور از خود کامپیوتر باشد.

برنامه WinZip دو ویزارد (برنامه ساده به همراه راهنما برای اجرا) ارائه کرده است که عبارتند از WinZip Wizard و WinZip Classic.

اگر در استفاده از کامپیوتر و ویندوز تازه کار هستید WinZip Wizard را بکار بگیرید که طی چند مرحله فایلها را برایتان زیپ میکند و یا فایلهای زیپ را باز مینماید. اما اگر خبره کامپیوتر هستید و با ویندوز احساس راحتی میکنید، پیشنهاد من استفاده از WinZip Classic میباشد که امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار میدهد..

در هرصورت، هرکدام را که انتخاب نمائید میتوانید براحتی به نمونه دیگر تغییر حالت دهید.

● اولین اجرا

وقتی برای اولین بار وینزیپ را اجرا میکنید با چند صفحه تنظیم روبرو میشوید. مراحل زیر را طی کنید تا وینزیپ تنظیم شود.

وینزیپ در اولین اجرا، صفحه ای را بشما نشان میدهد که نام WinZip Setup در بالای آن دیده میشود. در این صفحه روی Next کلیک کنید. سپس صفحه قبول مجوز (License Agreement) ظاهر میشود که روی دکمه Yes کلیک کنید. بعد از آن صفحه Quick Start ظاهر میشود، روی Next کلیک کنید. در این مرحله صفحه ای ظاهر میشود که برای تنظیم وینزیپ است که بشما میگوید وینزیپ در چه حالتی Wizard یا Classic اجرا خواهد شد.

.

.

.


ادامه مطلب ...

پیدا کردن مشخصات کامپیوتر

برای فهمیدن مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم می توانید از راههای زیر عمل کنید
1-در قسمت RUN تایپ کنید MSINFO32 در اینجا پنجره ای باز می شود که میتوانید تمامی مشخصات کامپیوتر خود را از قبیل سخت افزار و نرم افزار مشاهده کنید
2-
روی My computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید در زبانه General می توانید مشخصات رایانه خود ببینید
3-
در زمان روشن شدن کامپیوتر جدولی ظاهر میشود که مشخصات سیستم را نوشته ولی به سرعت می رود برای حل این مشکل در زمان ظاهر شدن این جدول دکمه Pause Break روی کیبورد را بزنید تا صفحه بایستد برای ادامه نیز Enter را بزنید تا وارد ویندوز شوید