الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

تبریز شهر اولین‌ها

اینجا تبریز است، گذرگاهِ تاریخ پرفراز و نشیب سرزمینی که همواره بلندای کوه‌هایش، آبی‌ آسمانش، طراوت دشتهایش، برکتِ درختانش، گوهرهای خفته در نگاهش و سرانگشتان کیمیاسازِ مردمانش مورد توجه و حتی حسادت بوده است.

هنوز در کوچه‌های این شهر که راه می‌روی، از چرنداب و امیرخیز و مارالان گرفته تا دامنه‌های عینالی و سرخیِ بی‌پایانِ سرخاب، صدای سم بر زمین کوفتنِ مرکب دلاورانی می‌پیچد که جان را توشه ساختند و در راه آزادی سینه را سپرِ سرب داغ ساختند.


هنوز لابلای حافظه تصاویرِ تبریز، گرمایِ وجودِ شمس، اسلیمی‌های روییده بر خاطره کمال‌الدین بهزاد، قطارِ فشنگِ باقرخان، گل ارکیده خفته در دستان ستارخان، عینکِ گرد ثقة‌الاسلام، هزارتوهای خانه علی موسیو، شیهه اسب سرکش امیرنظام گروسی، گره روسریِ پروین، قلم‌نی و دوات شهریار، لبخندِ آرامِ آقا مهدی باکری، صدای خنده‌های پیچیده در مدرسه‌های غلامرضا مردانی‌آذر و ده‌ها تصویرِ باشکوه و به یادماندنی دیگر خودنمایی می‌کنند.

.

.

.

  ادامه مطلب ...

قرار دادن آیکون برای CD و DVD


با استفاده از این ترفند به راحتی می‌توانید آیکون دلخواهتان را بر روی CD/DVD هایی که رایت می‌کنید، قرار دهید. با این کار، پس از رایت CD/DVD، و هنگام قرار دادن آن در دستگاه، آیکون مربوط به دی وی دی رایت شده، در MY COMPUTER نمایش داده می‌شود.
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تصویر یا آیکونی را که می‌خواهید به عنوان آیکون DVD/CD قرار گیرد را ایجاد کنید و یا اگر جایی بجز هارد قرار دارد، آن را روی هارد کپی نمایید.
  2. برنامه Notepad ویندوز را بازکنید و عبارت زیر را در آن تایپ نمایید:

[autorun]
Open=نام دلخواه.exe
Icon=نام تصویر آیکون.ico
در پایان فایل note pad را با اسم Autorun.inf ذخیره (Save) نمایید.
حال فایل ورد پد Autorun.infو تصویر آیکون را در کنار فایل‌هایی که می‌خواهید رایت شود قرار دهید و CD/DVD خود را رایت نمایید.