الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

Google Goggles جستجوگر عکس پیشرفته گوگل در دسترس همگان

گوگل به تازگی دو ابزار جدید جستجو برای دسکتاپ ها به نام های Voice و Image را رونمایی کرده اند که از دو ابزار موبایل خود با نام های Voice Search و Google Goggles الهام گرفته شده است.

Voice Search در دسکتاپ که یکی از ابزارهای مرورگر کروم است، این امکان را می دهد که کاربران با استفاده از میکروفن و کلیک کردن بر روی آیکن مورد نظر در صفحه جستجو، با کامپیوتر خود صحبت کنند!

به نقل از searchengineland، یکی از مهمترین کارهایی که گوگل بر روی آن تمرکز زیادی کرده است، آموزش این ابزار و افزایش هوشمندی آن است که این کار را با افزایش سرعت امکان دسترسی به این ابزار برای کاربران دنبال می کند. هم اکنون وروردی های این ابزار که باعث افزایش رشد هوشمندی آن شده است، از ابتدای ورورد آن، ۶ برابر شده است.

در کنار آموزش این ابزار، آموزش کاربران نیز وجود دارد. هم اکنون این جستجوگر پیشرفته قابلیت تعامل خوبی با افرادی که در صحبت کردن مشکلاتی دارند و افرادی که دائما دست های آنها پر است دارد!

از هفته دیگر قادر خواهید بود در سایت Google.com انگلیسی و توسط مرورگر Chrome از این ابزار به راحتی استفاده کنید.

Google Search by Image هم قسمتی از ابزار جستجوی تصاویر گوگل برای موبایل ها است که به نام Google Goggles تاکنون استفاده شده است. همانطور که می دانید در Goggles کاربران یک عکس را به جستجوگر معرفی می کنند و گوگل گاگل موردهای مشابه آنرا به کاربر پس خواهد داد! کاربران با استفاده Drag and Drop یا آپلود کردن عکس یا معرفی آدرس عکس، آنرا به گاگل معرفی می کنند.

امکان جالب دیگری که در مرورگرهای فایرفاکس و کروم وجود دارد این است که با نصب یک extention شما قادر خواهید بود با کلیک راست بر روی عکس مستقیم نتایج گوگل گاگل را مشاهده کنید.

امکانات جالب این جستجوگر عکس پیشرفته بسیار زیاد است. به عنوان مثال اگر شما محلی که عکس گرفته اید را فراموش کرده اید یا زمان آنرا، نتایجی که به شما می دهد تمامی آن فراموشی های شما را به یادتان خواهد آورد. جستجو بر اساس محل دقیق، محدوده زمان و … نتایج شما را بسیار جذایب و دقیقتر خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد