۱- قبل از هر چیز باید یک ویندوز مرتب به همراه تمامی نرمافزارهای مفید تهیه کنید (نرمافزارهای موردنیاز رو نصب کنید ، همه درایورها را نصب کنید، با ضد ویروس بروز شده سیستم را چک کنید)توجه » ویندوز شما بایستی روی درایو C نصب شده باشد و برنامههای همراهش هم روی همین درایو نصب شده باشند۲- همه فایلها و شاخههای ریشه اصلی درایو C را از حالت مخفی خارج کنید.

توجه

» اگر دو ویندوز بر روی سیستم دارید بهتر است بقیه عملیات را از روی ویندوزی که بر روی C نصب نشده دنبال کنید

۳- نرم افزار Nero Burning Rom را اجرا کنید۴. از منوی file یا recorder گزینه Burn HD Backup… را انتخاب کنید۵. حالا پارتیشن ۱ و یا همان درایو C را به عنوان نشانی مبدا انتخاب کنید۶. در صفحه بعدی دکمه Write را بزنید تا سیدی ویندوز ۷ دقیقهای شما آماده شود.

نحوه استفاده از سیدی ویندوز ۷ دقیقهای۱. درایو C را فرمت کنید.۲. در خط فرمان DOS فایل nrestore.exe را از سیدی ویندوز ۷ دقیقهای اجرا کنید۳. زبان دلخواه را انتخاب کنید۴. مقصد کپی را درایو C قرار دهید (در غیر اینصورت ویندوز ۷ دقیقهای کار نخواهد کرد)۵. و در آخر Restart

توجه » ویندوز ۷ دقیقهای که شما ساختهاید، در دیگر کامپیوترها نیز قابل استفاده است با این تفاوت که در آنها بایستی سختافزارهای جدید شناسایی و نصب شوند که این کار حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان میبرد.