الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

الکی مثلاً وبلاگ داریم... √√√

سعی میشود هر ماه جالب ترین مطالب در این وبلاگ درج گردد./

داستان آرم ها...!

سلام دوستان 

آیا تا به حال به آرم های شرکت های معروف مثل گوگل و اچ پی و... دقت کردین...! 

در این پست می خوام شما رو با مفهوم این آرم ها که مال کمپانی های بزرگ است آشنا کنم.

 

آمازون

شاید فکر کنید که علامت پیکان زیر عبارت آمازون چیز خاصی نیست؛ ولی این همان چیزی است که این آرم را برجسته می‌کند. این فلش نشان دهنده این است که در آمازون هر چیزی از a تا z پیدا می‌شود. همچنین لبخند رضایت مشتری پس از خرید و استفاده از خدمات آمازون را نیز نشان می‌دهد. 

 

 

 

 

اچ پی

مؤسسان این شرکت Bill Hewlett و Dave Packard برای انتخاب نام، سکه پرتاب کردند! آنها می‌خواستند از بین 2 نام(Hewlett-Packard(HP یا (Packard-Hewlett(PH یکی را انتخاب کنند، اگر روی دیگر سکه می‌آمد نام این شرکت PH بود نه! HP

  

 

 

 

 

سان

این شرکت توسط 4 نفر از اعضای دانشگاه استنفورد تاسیس شد و نام Sun نیز مخفف (Stanford University Networks) است.

آرم این شرکت مثالی شگفت‌آور از تقارن و نظم است؛ حروف n و u به ترتیبی در آرم قرار گرفته‌اند که حرف s را نیز تشکیل می‌دهند. اگر آرم این شرکت را در جهت گردش عقربه‌های ساعت بخوانید همواره کلمه sun را مشاهده خواهید کرد.

 

 

سونی

سال 1945 مؤسسان این شرکت نام Tokyo Tsushin Kogyo را انتخاب کرده بودند؛ اما آنها بعد از مدتی تصمیم گرفتند یک نام ساده‌تر انتخاب کنند. اولین چیزی که به ذهن می‌رسید مخفف نام قبلی یعنی TTK بود، ولی نامی مشابه برای یک شرکت راه‌آهن (TKK) انتخاب شده بود.

آنها می‌خواستند در نام جدید نشانی از نام قدیمی هم باشد. این بار نام Totsuko را انتخاب کردند؛ ولی بعد از گذشت مدتی که این شرکت تبدیل به یک شرکت چند ملیتی شد، این نام از محبوبیت خوبی برخوردار نبود زیرا تلفظ آن برای خارجی‌زبان‌ها مشکل بود.

حالا دیگر نوبت یک نام بین‌المللی و با مفهوم بود، سونی از ترکیب 2 واژه به وجود آمد؛ یکی کلمه لاتین Sonus به معنی صدا و دیگری Sonny کلمه‌ای که در دهه 1950 در آمریکا برای خطاب آقایان رشید به کار می‌رفت. 

 

موتورولا

مؤسس این شرکت نام موتورولا را وقتی انتخاب کرد که به فعالیت در زمینه تولید رادیوهای خودرو پرداخت. در آن زمان یک شرکت رادیوسازی محبوب با نام ویکتورولا وجود داشت، نام موتورولا برگرفته از نام این شرکت است.

  

 

 

  

زیراکس

ریشه یونانی XER به معنای خشک است. مخترع دستگاه‌های زیراکس این نام را انتخاب کرد؛ چون دستگاه‌های او برخلاف نمونه‌های قبلی، از پودرهای خشک برای کپی کردن استفاده می‌کردند.

  

 

  

 

ردهت

بنیانگذار این شرکت آقای مارک اوینگ یک کلاه قرمز از پدربزرگش هدیه گرفته بود. او این کلاه را گم کرد و سپس در نسخه بتای «لینوکس ردهت» از مردم درخواست کرد هرکس از کلاه قرمز او خبر دارد به او خبر دهد! و این طور شد که این لینوکس ردهت نام گرفت!

  

 

 

 

 

اینتل

Bob Noyce و Gordon Moore در ابتدا قصد داشتند اسم شرکت خود را Moore Noyce بگذارند؛ ولی این نام قبلا توسط یک هتل زنجیره‌ای انتخاب شده بود. بنابراین آنها نام اینتل را که برگرفته از INTegrated Electronics (الکترونیک تجمیعی) است انتخاب کردند.

  

 

 

 

 

 

یاهو

یاهو در لغت به معنای انسانی با ظاهری نامناسب و اخلاق زننده است. موسسان این شرکت این نام را انتخاب کردند؛ چون خود را یاهو می‌دانستند!

 

 

 

 

 

 

 

سامسونگ

سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای 3 ستاره است. عدد 3 برای کره‌ای‌ها سمبل قدرت و بزرگی و ستاره نشانه جاودانگی است.

سامسونگ از ابتدا تاکنون آرم‌های مختلفی داشته و در همه آنها 3 ستاره به چشم می‌خورد؛ البته بجز آرم کنونی این شرکت.

  

 

 

 

 

eBay

آقای پیر امیدیار(Pierre Omidyar) مؤسس ایرانی این شرکت می‌گوید این نام را انتخاب کرده چون به نظر او بسیار جذاب است.

البته نام اولیه این وب‌سایت حراج و خرید و فروش Echo Bay بوده است، ولی هنگام ثبت نشانی اینترنتی EchoBay.com، قبلا توسط یک شرکت طلاسازی انتخاب شده بود و او نزدیک‌ترین نام یعنی eBay را انتخاب کرده است. 

 

 

 

مایکروسافت

این نام توسط بیل گیتس انتخاب شده است. هدف این شرکت ارائه نرم‌افزار برای میکروکامپیوتر‌ها بود به همین دلیل نام مایکروسافت برای این شرکت که تلفیقی از MICROcomputer و SOFTware است انتخاب شد.

  

 

 

 

 

 

ادبی

نام این شرکت از نام یک رود که از کنار خانه جان وارناک ـ بنیانگذار این شرکت می‌گذرد ـ انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

 

  

 

اپل

اپل که به معنای سیب است، میوه محبوب مؤسس این شرکت استیو جابز(Stive Jobs) است. او باید برای شرکتش یک نام تجاری انتخاب می‌کرد، به همین خاطر او نام سیب را برای شرکتش انتخاب کرد.
البته قبل از انتخاب این نام، از همکارانش در مورد انتخاب نام بهتری برای این شرکت کمک خواست؛ ولی مثل این که فقط نام اپل برازنده این شرکت بزرگ است.

 

 

 

 

 

 گوگل

 

در واقع گوگل نام یک عدد است، عددی شامل یک، یک و 100 صفر جلوی آن! این عدد به عنوان حداکثر توانایی مرور یک موتور جستجوگر شناخته می‌شود.

بزرگی این عدد خارج از تصور است و در واقع هدف گوگل رسیدن به این تعداد جستجو توسط موتور جستجوی خود است.

 

 

نظر یادتون نره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد